کشمش آبگیری چیست ؟

کشمش آبگیری چیست؟

معمولا به کشمش هایی که جهت فرآوری استفاده می شوند. منظور از فرآوری تولید مشروبات الکلی، تولید شیره انگور و سرکه طبیعی کشمش می باشد. در کشورهای غیر اسلامی از این نوع کشمش برای تولید مشروبات الکلی هم استفاده می شود. اما در کشور های اسلامی برای تولید سرکه طبیعی کشمش و همچنین شیره انگور استفاده می شود.

به چه کشمشی کشمش آبگیری می گویند؟

در واقع از تمام انواع کشمش موجود در سراسر دنیا می توان جهت فرآوری استفاده نمود. اما با توجه به قیمت پایین شیره انگور و سرکه کشمش، استفاده از کشمش های گران قیمت منطقی نیست. منظور از کشمش آبگیری ، آن دسته از کشمش هاست که از نظر قیمتی ارزان باشند.

چه شهرهایی کشمش دارند ؟

تقریبا در تمام نقاط ایران انگور کشت می شود. (برای اطلاعات بیشتر به مقاله مناطق زیر کشت انگور مراجعه کنید)برخی از مناطق بیشتر مصرف تازه خوری دارند. برخی مناطق هم انگور را تبدیل به کشمش می کنند.  اما مناطقی معروف که تناژ تولیدی کشمش آنها بالاست در ذیل آمده :

1. منطقه کشمر یا ترشیز (شامل کاشمر، خلیل آباد و بردسکن) که نوع انگور آنها اغلب پیکامی و عسکری است. 

2. مناطق آذری نشین (شامل قزوین، تاکستان، ملایر، بناب، ملکان، ارومیه و... ) که نوع انگور آنها بیدانه سفید است. 

3. مرکز ایران (مروست ، بوانات، کوار ، شیراز و...) که نوع انگور آنها اغلب ریش بابا، فخری، عسکری و... است.

4. شمال خراسان (قوچان، درگز، بجنورد، شیروان، فاروج و...) که نوع انگور آنها اغلب بیدانه سفید است.

 

بهترین نوع کشمش آبگیری؟

فارغ از اینکه در کدام شهر تولید شده است در سه دسته قرار می گیرد:

1. پشت لیزری : حاصل سورتینگ کشمش های خوراکی می باشد. در واقع ضایعات کشمش های خوراکی توسط دستگاه کالرسورتر (اشتباها می گویند لیزر) جدا می شود. دلیل جداسازی این کشمش ها رنگ آنهاست. مثلا در فرآیند سورتینگ کشمش سبز ، کشمش هایی که رنگ تیره دارند به عنوان پشت لیزری جدا می شوند.

این نوع کشمش غالبا تیزآب خورده و گوگرده خورده هستند. البته میزان گوگرد و تیزاب آن بستگی به این دارد که ضایعات کدام نوع کشمش باشد. مثلا ضایعات طلایی کاشمری ، سرشار از گوگرد است. اما ضایعات سبز کاشمری گوگرد کمی دارد.

هم چنین این نوع کشمش تمیز شده و اغلب شستشو شده می باشند (بعضی انواع کشمش، قبل سورتینگ برای صادرات شستشو می شوند)

این نوع کشمش قیمت پایین تری دارد. 

2. کشمش آفتابی : اگر انگور در زیر نور مستقیم خورشید تبدیل به کشمش شود. رنگ آن تیره می شود (از خرمایی تا مشکی). این نوع کشمش ممکن است تیزاب خورده یا نخورده باشند. اما در کل کشمش آفتابی به هیچ عنوان گوگرد ندارد. یعنی کشمش که به نام کشمش آفتابی عرضه می شود نباید بوی گوگرد بدهد. (اگر بوی گوگرد بدهد پشت لیزری است)

3. کشمش پوچ و کشمش حلوایی 

کشمش پوچ یا پوچل از کارخانجات می آید. در واقع زمان سورتینگ انواع کشمش، کشمش هایی که ریز تر هستند توسط سرند ها جدا می شوند. یا توسط دستگاه مکنده کشمش جدا می شوند. این نوع کشمش فاقد کیفیت مناسب است اما قیمت بسیار پایینی دارد.

کشمش حلوایی درواقع مجموعه ای از ذرات تراشیده شده از کشمش ها است. زمانی که در کارخانجات کشمش فرآوری می شود. به علت دور بالای سانتر و دستگاه دم گیر کشمش ، کناره دانه های کشمش تراشیده می شود. این تراشه ها به عنوان کشمش حلوایی فروخته می شوند. این نوع کشمش قیمت بسیار پایین و بسته به کیفیت آن می تواند خروجی بسیار خوب یا بسیار بدی بدهد.

برای انتخاب کشمش آبگیری مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

چون کشمش آبگیری جهت فرآوری خریداری می شود. خریدار باید کیفیت و قیمت را با هم بسنجد. یعنی ممکن است 5 کیلو کشمش 10 تومانی با 1 کیلو کشمش 50 تومانی خروجی یکسانی بدهند. پس خرید هر دو منطقی است.

زمان خرید کشمش آبگیری باید توجه کنید که قیمت اعلامی توسط فروشنده با کیفیت بار سازگار باشد. اما در کل ما خرید کشمش های آفتابی با کیفیت بالا را پیشنهاد می دهیم. 

کشمش آبگیری از کدام شهر بخریم؟

فرقی ندارد که از کدام شهر کشمش آبگیری می خرید. مهم این است که قیمت اعلامی توسط فروشنده کشمش آبگیری با کیفیت آن همخوانی داشته باشد. اما در کل برخی از انواع انگور مثل : انگور ریش بابا ، انگور عسکری ،انگور خایه غلام ، انگور رزقی ، انگور ترکمن 4 و.... دارای دانه های بزرگی هستند. بهتر است کشمش انگورهای بیدانه مثل : انگور پیکامی و بیدانه سفید و.... را تهیه کنید. چون کشمش های بدون دانه ، زمان فرآوری دردسر کمتری خواهند داشت.

قیمت کشمش آبگیری

مجموعه سرو زرین ترشیز بصورت روزانه یا هفتگی قیمت های خود را بروزرسانی می کند. برای اطلاع از قیمت خرید کشمش آبگیری به این لینک مراجعه کنید : کشمش آبگیری

بسته بندی کشمش آبگیری

زمان خرید کشمش آبگیری به اصل محصول دقت نمایید. چون ممکن از ده کارگاه مختلف از یک نوع کارتن یا کیسه استفاده کرده باشند. پس زمان خرید از شکل کارتن یا کیسه قضاوت نکنید. به کیفیت کشمش و تناسب کیفیت و قیمت آن دقت کنید.

۵
از ۵
۸ مشارکت کننده

برای آشنایی با محصولات ما محصول مورد نظر را انتخاب کنید:

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش